Американський стартап створює унікальний космоплан, що злітатиме та сідатиме як звичайний літак

Стартап Radian Aerospace залучив інвестиції з метою створення орбітального космоплану. Компанія отримала 27,5 мільйона доларів у рамках посівного інвестиційного раунду, який очолила фірма Fine Structure Ventures за участю Helios Capital, SpaceFund та інших інвесторів. Загальна сума зібраних стартапом коштів сягнула 32 мільйонів доларів.

Серед інвесторів: колишній генеральний директор Lockheed Martin Даг Грінлоу та Ділан Тейлор – голова компанії Voyager Space, яка буде одним із ключових учасників у будівництві космічної станції Starlab.

Космоплан Radian One в уяві художника. Зображення: Radian Aerospace

На сьогоднішній день у штаті Radian Aerospace налічується 18 співробітників. Компанія понад п’ять років працювала у потайному режимі: її було сформовано у 2016 році, а її засновники мають досвід роботи в NASA, Міністерстві оборони США та різних приватних космічних фірмах.

Radian Aerospace займається створенням космоплана горизонтального зльоту та посадки під назвою Radian One. Апарат зможе доставити на низьку навколоземну орбіту 4500 кілограмів корисного навантаження з прицілом на запуски раз на дві доби. Він буде оснащений трьома рідинними ракетними двигунами, тяга кожного з яких становитиме 90 тонн сил. На даний момент компанія працює над концептуальним дизайном космоплану, а також деякими ключовими технологіями: наприклад, проводить випробування двигуна.

Стартап планує використовувати у створенні Radian One напрацювання компанії XCOR Aerospace, яка закрилася через відсутність фінансування, а до того намагалася створити суборбітальний космоплан, а також NASA і підрядників агентства, що працювали над проектами одноступінчастих орбітальних космічних апаратів. За словами співзасновника стартапу Лівінгстона Холдера:

Те, що ми робимо, – важко. Але тепер не неможливо. Все завдяки значному прогресу в матеріалознавстві, мініатюризації та виробничих технологіях.

Холдер також додав, що пілотовані польоти стануть одним із основних видів діяльності для космоплану: Radian One зможе взяти на борт до п’яти осіб. Стартап планує ввести цей космічний корабель в роботу в поточному десятилітті. Компанія вже має кілька домовленостей щодо його використання: угоди охоплюють місії обслуговування майбутніх низькоорбітальних космічних станцій, а також запуск різного корисного навантаження для комерційних та урядових замовників.

Увійдіть, щоб читати ще 47 коментарів, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Чудернацький Дейв Боумен

>Компанія отримала 27,5 мільйона доларів у рамках посівного інвестиційного раунду, Для такого проекту це смішні гроші: придбати оргтехніку, сплатити арендоване приміщення та на зарплатню... Може на рік або два вистачить.

Економна Гвін Шотвелл

в ksp переиграли ребята, там эта тема тоже развита

Фальшивий Джон Інспракер

Можу тільки побажати їм успіхів, але тяжко їм буде. Навіть якщо не вийде - буде досвід.