ПопулярноеРедакцияСвежее
ЛучшееОбсуждаемое

Отримано найбільш деталізовані карти поверхні астероїда Психея

Астероїд Психея в уяві художника. Зображення: NASA

Цього року NASA планує запустити зонд до пояса астероїдів. Метою апарату стане Психея — багатий на метали великий астероїд, який міг бути ядром стародавньої планети. Зонд Psyche близько двох років досліджуватиме поверхню астероїда, щоб зрозуміти, як могли еволюціонувати ранні планетарні тіла.

У новій статті видання Journal of Geophysical Research: Planets планетологи з трьох американських університетів показали найдокладніші на даний момент карти астероїда. На них можна побачити і багаті металом області на поверхні, і западина, яка через свою різну від дна до краю текстуру, швидше за все, є кратером.

Поверхня Психеї була об’єктом уваги у багатьох попередніх роботах. Проте найкраща деталізація була отримана за допомогою комплексу радіотелескопів ALMA, який розташований у Чилі. Завдяки йому вченим вдалося отримати зображення з роздільною здатністю 32 кілометри на піксель.

На анімації: зліва – властивості поверхні Психеї, від піщаних (жовтий) до кам’янистих (фіолетовий) ділянок; праворуч – збагаченість металами (фіолетовим – низька, жовтим – висока). Відео: MIT

Дослідниками було побудовано карту теплового випромінювання астероїда, яка дозволила приблизно охарактеризувати склад його поверхні. У роботі показано, що астероїд багатий на силікати та метали, але їх вміст різний по всій поверхні. Матеріал на дні западини є дрібнозернистим, як пісок, і швидко нагрівається, у той час як на краях кратера матеріал більший і гріється довше.

Дані показують, що поверхня Психеї є неоднорідною і, можливо, значно відрізняється за складом. Однією з головних цілей місії до Психеї є вивчення складу поверхні астероїда за допомогою гамма- та нейтронного спектрометрів, а також мультиспектральної камери. Неоднорідність – це те, що команда дослідників Психеї прагне зрозуміти найкраще.

Симон Марчі, науковий співробітник місії NASA Psyche, який не брав участі у дослідженні

Запуск космічного апарату Psyche заплановано на вересень цього року. Носієм виступить ракета SpaceX Falcon Heavy. Зонд досягне околиць астероїда на початку 2026 року.

Наукова робота:
Войдите, чтобы видеть ещё 14 комментариев, участвовать в обсуждении и не видеть рекламу.
Ложный Эрролович

Прочитав заголовок, глянув на фантазію художника в якості фото-заставки матеріалу і засвистів чаєчкою. Ото вже телескопи стали! - подумав був

Начинающая Космическая Альпака

Диаметр Психеи 226км, : 32км на пиксель.= 7пикс площадь 40пикс. Обратимся к видео, там ромбиков (как принято считать за пиксель) по диаметру 20шт. Тогда площадь будет 400 пикселя. ;)

Спокойный HAL 9000

Там, в науковій роботі, цікава табличка є, з параметрами металевих астероїдів. Хотів був викусити, аби помилуватися, та з телефона це неможлива для мене каторга. Може пані додадуть в матеріал ту табличку?

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам:

Зарегистрируйтесь на сайте, чтобы не видеть рекламу, создавать и отслеживать темы, сохранять статьи в личные закладки и участвовать в обсуждениях
Если не получается зайти отсюда, попробуйте по ссылке.