Супутник для пошуку води на Місяці буде запущений майже на два роки раніше, ніж планувалось

Космічний апарат Lunar Trailblazer в уяві художника. Зображення: Lockheed Martin Space

На початку 2025 року відбудеться запуск однієї з місій NASA – Interstellar Mapping and Acceleration Probe (IMAP). Як додаткове корисне навантаження в рамках цієї місії мав бути запущений апарат Lunar Trailblazer. Його розробка буде завершена набагато раніше — на початку 2023 року. Щоб не чекати на IMAP ще два роки, місячна наукова спільнота вирішила підштовхнути NASA знайти альтернативний варіант запуску.

Таким варіантом стала друга місія місячного посадкового модуля компанії Intuitive Machines або IM-2. Вона є частиною NASA Commercial Lunar Payload Services (CLPS) і буде запущена приблизно через рік. Lunar Trailblazer буде вже не першим космічним апаратом NASA, запущеним у рамках CLPS – наприкінці 2022 року з місією IM-1 планується запустити кубсат Lunar Flashlight.

Lunar Trailblazer є невеликим місячним орбітальним апаратом, обладнаним інфрачервоним спектрометром і багатоканальним інфрачервоним радіометром. Мета апарату – пошук місячної води, а також вивчення її розподілу та колообігу.

Ми раді, що NASA перенесло запуск Lunar Trailblazer на 2023 рік. Карти водяного льоду високої роздільної здатності, які цей апарат надасть науково-дослідній спільноті, допоможуть зрозуміти кругообіг води на Місяці і дати цінну інформацію для майбутніх пілотованих місій.

Бетані Ельманн, головний науковий співробітник проекту Lunar Trailblazer

Lunar Trailblazer був обраний NASA у 2019 році в рамках програми малих інноваційних місій з дослідження планет – SIMPLEx. Суть програми полягає у розробці та проведенні невеликих наукових місій вартістю до 55 мільйонів доларів з можливістю запуску створених апаратів як вторинне корисне навантаження.
Окрім Lunar Trailblazer, в рамках SIMPLEx розробляються інші місії, такі як EscaPADE, націлена на вивчення взаємодії марсіанської атмосфери із сонячним вітром, і Janus, що передбачає відправлення в космос пари невеликих супутників для вивчення астероїдів. З датою запуску цих місій NASA поки що не визначилося.

Увійдіть, щоб читати ще 3 коментаря, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Корисний Марк Уотні

А кто будет запускать? СпейсХ?