Астрономи виявили нову потенційну планету-океан

Планета TOI-1452 b в уяві художника. Зображення: Benoit Gougeon | Universite de Montreal

Міжнародна команда вчених, яку очолює Чарльз Кадьйо з Університету Монреаля, оголосила про відкриття TOI-1452 b — екзопланети, що обертається навколо подвійної системи невеликих зірок у сузір’ї Дракона на відстані 100 світлових років від нас.

Робота була опублікована у виданні The Astrophysical Journal, де Кадьйо з командою описують спостереження та роз’яснюють природу нової планети.

TOI-1452 b перевершує Землю за розмірами та масою і розташована від материнської зірки на такій відстані, що температура на ній цілком може бути придатною для існування рідкої води на поверхні. Астрономи припускають, що це може бути повністю вкрита водою планета-океан, подібна до деяких супутників Юпітера або Сатурна.

Екзопланета була виявлена ​​космічним телескопом NASA TESS її сигнал показував слабке зменшення яскравості 11 днів поспіль, що наштовхнуло астрономів на припущення, що об’єкт приблизно на 70% більший за Землю.

Обсерваторія відіграла вирішальну роль у підтвердженні природи сигналу та визначенні радіусу планети. Це не була планова перевірка. Ми повинні були переконатися, що сигнал, виявлений TESS, справді був від екзопланети, що обертається навколо TOI-1452, більшої із двох зірок у цій подвійній системі.

Чарльз Кадьйо, головний автор дослідження

Материнська зірка TOI-1452 набагато менше Сонця і є компонентом подвійної системи, в якій є ще одне схоже за масою і розміром світило. Вони розділені між собою відстанню в 97 астрономічних одиниць — приблизно вдвічі більше, ніж відстань між Сонцем і Плутоном. TESS бачить їх як одну точку, але роздільна здатність встановленої в обсерваторії Монт-Мегантик камери PESTO виявилася досить високою, щоб відокремити одну від іншої, а також показати, що сама екзопланета обертається безпосередньо навколо TOI-1452. Пізніше це також було підтверджено іншою групою вчених із Японії. Встановлений на телескопі CFHT спектрограф SPIRou допоміг із визначенням маси планети і показав, що вона приблизно в п’ять разів більша за земну. TOI-1452 b, ймовірно, є кам’янистою, як і Земля, але, судячи з радіусу, маси та щільності, цей світ значно відрізняється від нашого.

TOI-1452 b — одна із найкращих кандидатів на роль планети-океану, знайдених нами на сьогодні. Її радіус і маса припускають набагато нижчу щільність, ніж можна було б очікувати для планети, яка в основному складається з металу та каменю, як Земля.

В останні роки астрономи ідентифікували радіус і масу багатьох екзопланет, розміри яких більші, ніж у Землі, але менші, ніж у Нептуна. Деякі з цих планет мають щільність, яку можна пояснити лише у випадку, якщо більша частина маси екзопланети складається з легших матеріалів, ніж ті, що становлять внутрішню структуру Землі, такі як вода.

Ці гіпотетичні світи було названо «планетами-океанами». Фахівці з моделювання внутрішньої будови екзопланет з Університету Торонто Михайло Плотніков та Діана Валенсія показали, що у TOI-1452 b вода може становити до 30% від загальної маси. У майбутньому ця планета може стати одним із об’єктів спостережень космічного телескопа ім. Джеймса Вебба – за його допомогою вчені сподіваються вивчити атмосферу цього світу та остаточно з’ясувати природу TOI-1452 b.

Увійдіть, щоб читати ще 1 коментар , брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.