NASA визначилося з датою запуску «мисливця на навколоземні астероїди»

Космічний телескоп NEO Surveyor у поданні художника. Зображення: NASA | JPL

6 грудня у NASA затвердили бюджет та розклад місії NEO Surveyor – інфрачервоного космічного телескопа, що шукатиме потенційно небезпечні навколоземні об’єкти. Апарат вирушить до першої точки Лагранжа системи Сонце-Земля не пізніше за червень 2028 року.

За оцінками Управління, розробка телескопа обійдеться в 1,2 мільярда доларів США – при цьому бюджет NASA на поточний рік передбачав вартість у 811 мільйонів із запуском двома роками раніше, у 2026-му. Управління заявляє, що таку відстрочку було зроблено на користь «пріоритетніших місій» у галузі планетології – таких як Europa Clipper та Mars Sample Return. Згідно з новим проєктом бюджету, у 2023 році NASA витратить на місію всього 39,9 мільйона доларів замість раніше запланованих 174.

У листі адміністраторові NASA Біллу Нельсону від 28 листопада п’ять членів Наукового комітету Палати представників від Республіканської партії назвали пропоновану затримку NEO Surveyor «тривожною» і запросили інформацію про фінансування, необхідне для запуску місії згідно з оригінальним графіком. Вони зазначили, що ухвалений цього літа закон CHIPS and Science Act, серед іншого, наказує агенції підготувати місію до запуску не пізніше за березень 2026 року.

Два законопроєкти про витрати на 2023 фінансовий рік, підготовлені Палатою представників та Сенатом США відповідно, частково відновлять фінансування NEO Surveyor. Перший документ виділяє на місію 94,9 мільйона доларів, другий – 80 мільйонів; обидва доручають NASA знайти спосіб наблизити дату запуску. На жаль, знайомі із ситуацією джерела видання SpaceNews стверджують, що в обох випадках коштів не вистачить для того, щоб повернутися до початкового розкладу.

Увійдіть, щоб читати коментарі, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Прекрасний Wall-E

Дивно, що явно безпековий, а як бонус і ресурсний проект, для чинуш із НАСА є значно менш пріоритетним, аніж буффонада з семпл ріторном. В цій історії радують слони. Невже нащадки Рейгана і Маккейна виходять до колишньої слави найкращої партії?