У розташованої неподалік зірки знайдено дві потенційно придатні для життя планети

Планети, що обертаються навколо зірки GJ 1002 очима художника. Зображення: Alejandro Suárez Mascareño | Inés Bonet (IAC)

Міжнародна команда вчених виявила дві потенційно придатні для життя екзопланети земного класу всього за 16 світлових років від нас.

Світи, що отримали назви GJ 1002b і GJ 1002c, обертаються навколо червоного карлика GJ 1002. Обидва з них мають масу, близьку до земної, і розташовані в придатній для життя зоні свого холодного світила – їх орбітальний період становить 10 і 21 земну добу відповідно.

Близькість екзопланет до Сонячної системи робить їх відмінними кандидатами на дослідження атмосфер методом спектрального аналізу. Так, спектрограф ANDES Надзвичайно великого телескопа, що наразі на стадії розробки, дозволить вченим перевірити атмосферу GJ 1002c на наявність кисню. Крім цього, обидві планети є підхожими цілями для запланованого космічного інтерферометра LIFE.

Виявити GJ 1002b і GJ 1002c було непросто через яскравість їхнього світила, надто низьку для більшости спектрографів. Однак, сумістивши дані інструментів CARMENES обсерваторії Калар-Альто та ESPRESSO комплексу VLT, астрономи змогли виміряти радіальну швидкість зірки з неперевершеною точністю до 30 см/сек.

Природа ніби хоче показати нам, що подібні до Землі екзопланети – дуже часте явище. Разом з останньою знахідкою, нам відомі вже 7 таких світів зовсім поблизу Сонячної системи.

Алехандро Суарес Маскареньйо, головний автор дослідження

Увійдіть, щоб читати ще 21 коментар , брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Чудернацький Сергій Корольов

Ну, це логічно, що спочатку знаходили суперЮпітери та всякі пекельні гіганти. З підвищенням можливостей інструментів, справжні екзоЗемлі посипляться як з рогу достатку

Чарівний Джеф Бізнес

Катастрофа Vega C с Pleiades Neo 5 & 6 на борту Новость одной строкой - прямо сейчас Ариан Спейс в прямом эфире потеряла (по крайней мере, судя по телеметрии - официального заявления пока нет) свой лёгкий носитель на этапе работы второй ступени.

Коханий Майор Том