Airbus приєдналася до проєкту приватної космічної станції Starlab

Концепція першої комерційної орбітальної станції Starlab. Джерело: Nanoracks

Компанія Voyager Space, що розташована в Денвері, штат Колорадо, США, 4 січня оголосила про партнерство з Airbus Defense and Space, підрозділом однієї з найбільших авіабудівних корпорацій у світі Airbus Group, у проєкті приватної космічної станції Starlab. Їхня співпраця стане важливим кроком у забезпеченні доступу європейських країн до використання станції після виведення МКС з експлуатації.

Компанії не розголошують додаткових подробиць щодо партнерства та умов фінансування. Відомо лише те, що Airbus надасть «технічну допомогу в проектуванні та поділиться досвідом» у цій галузі.

Про плани створення Starlab було повідомлено у жовтні 2021 року. У її конструюванні, окрім Voyager Space, також беруть участь американські компанії Lockheed Martin та Nanoracks. Остання отримала фінансування від NASA у розмірі 160 мільйонів доларів для підтримки цього проєкту в грудні 2021 року. Роботи проводяться в межах програми Commercial LEO Destinations (CLD), оскільки агенція готується перейти від МКС до розвитку комерційних орбітальних станцій до кінця десятиліття.

«Працюючи з Airbus, ми розширимо екосистему Starlab, щоб допомогти Європейському космічному агентству (ESA) та державам-членам продовжувати їхні дослідження в умовах мікрогравітації на ННО».

Ділан Тейлор, голова та виконавчий директор Voyager Space

Однак щодо такої спільної діяльності виникає проблема: платники податків у Європі не бажають платити безпосередньо приватним американським компаніям за використання комерційних космічних станцій. Представники ESA пояснюють це тим, що у такий спосіб вони підтримуватимуть промисловість США.

Тож питання співпраці Європейського космічного агентства з приватними компаніями та їхніми підрозділами залишається відкритим і буде розглядатися на наступному засіданні Ради міністрів у 2025 році. Проте одним із можливих варіантів його вирішення для агенції є конструювання власного пілотованого транспортного засобу, який міг би обслуговувати ці станції.

Airbus – не перша європейська компанія, що бере участь у подібному проєкті. Франко-італійський виробник аерокосмічної продукції Thales Alenia Space розробляє модулі для Axiom Space, які спочатку будуть пристиковані до МКС, а згодом – відокремлені для створення нової майбутньої приватної станції.

Увійдіть, щоб читати коментарі, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.