У супутника NASA для пошуку води на Місяці виникла проблема

Кубсат Lunar Flashlight у навколомісячному просторі. Подання художника. Зображення: NASA | JPL-Caltech

Місячні кубсати не дають спокою інженерам: фахівці з Лабораторії реактивного руху виявили проблеми з двигунами на запущеному минулого місяця апараті Lunar Flashlight.

12 січня в NASA повідомили, що три з чотирьох двигунів створеного для пошуку водяного льоду супутника виробляють менше тяги, ніж очікувалося. Інженери вважають, що лінії подачі палива чимось заблоковані, і працюють недостатньо ефективно. Щоб їх прочистити, планується довше тримати двигуни запущеними – але на випадок, якщо відновити повну тягу не вийде, керівництво місії також розглядає інші способи дістатися Місяця.

Lunar Flashlight має вийти на майже прямолінійну гало-орбіту – схожу з тією, на якій перебуває супутник CAPSTONE і яку обрали для майбутньої місячної станції Gateway. З мінімальної відстані в 15 кілометрів апарат за допомогою лазерів шукатиме водяний лід на поверхні нашого супутника.

Силова установка кубсата використовує паливо під назвою Advanced Spacecraft Energetic Non-Toxic (ASCENT), раніше відоме як AF-M315E. Його було успішно продемонстровано в місії NASA Green Propellant Infusion, що відбулася 2019 року, проте Lunar Flashlight є першим випадком використання ASCENT у місії за межами навколоземної орбіти.

Спочатку Lunar Flashlight мав полетіти у складі місії Artemis 1, проте заміна двигунів змусила NASA перенести запуск. Апарат вирушив у космос 11 грудня на ракеті Falcon 9 разом із місячним посадковим апаратом Hakuto-R японської компанії ispace.

З 10 кубсатів, що складали вторинний корисний вантаж Artemis 1, більш ніж половина зіткнулися з технічними неполадками. Один із них – профінансований NASA LunarH-Map, також призначений для пошуку водяного льоду. У його електричному двигуні заклинив клапан, що поставило під загрозу його здатність вийти на орбіту Місяця. Відомо, що в середині грудня інженери намагалися підігріти клапан, щоб повернути його в нормальне положення. Раніше керівник місії заявляв, що якщо ситуацію не вдасться виправити до середини січня, то замість виходу на орбіту Місяця команда спробує здійснити проліт повз астероїд.

Увійдіть, щоб читати ще 23 коментаря, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.