Супутник Сатурна Мімас може мати прихований океан рідкої води

Варіанти внутрішньої будови Мімаса. Зображення: NASA | JPL | SSI | SwRI

Минулого року команда вчених із Південно-Західного дослідницького інституту США знайшла докази того, що під поверхнею супутника Сатурна Мімаса може ховатися океан рідкої води. Місяць тому було знайдено ще одне підтвердження цієї теорії.

Минуле дослідження спиралося на геологічні спостереження, а також дані апарату «Кассіні» про коливання орбіти Мімаса. Цього разу, щоб зрозуміти будову супутника, вчені вирішили почати з його поверхні. Вони створили комп’ютерну модель формування 140-кілометрового кратера Гершеля – домінуючої риси ландшафту цього світу. Виявилося, що наявність внутрішнього океану під 55-кілометровим шаром льоду на момент зіткнення найкраще пояснює теперішню форму кратера – при тому, що попередні спостереження та моделі вказують на шар завтовшки всього 30 км.

Автори прийшли до висновку, що якщо підповерхневий океан Мімаса існує, то з моменту формування кратера він мав помітно збільшитися в обсязі внаслідок танення льоду. Поступове стоншення крижаної оболонки також допомогло б пояснити відсутність тріщин у поверхні супутника.

На думку вчених, Мімас може належати до «цілого нового класу океанічних світів, які не видають очевидних ознак наявности води під поверхнею».

Однак такі результати погано співвідносяться з нашим поточним уявленням про геологію та орбітальну еволюцію Мімаса. Вчені сподіваються, що подальші дослідження допоможуть краще зрозуміти феномен океанічних супутників Юпітера, Урана та інших планет – хто знає, скільки ще відомих нам тіл приховують під своєю поверхнею рідку воду?

Увійдіть, щоб читати ще 39 коментарів, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Хороша Аліса Селезньова

Гадаю, нашим нащадкам цікавішою буда б опція В. За таких розмірів тіла, ніякого вулканізму там бути не може. А отже крижані надра Мімасу тоді можуть стати одним із найстабільніших місць у всій Системі. І необмежена (майже) кількість води. Добре місце для бази

Зоряний Дарт Мол

Я конечно не учёный, и меня терзают смутные сомнения если океан "под поверхностью", то что такое сама эта поверхность? Лёд(любой)? Хорошо, а почему тогда там кратер. При таком ударе весь лёд должен как бы... расплавиться, если физика не врёт, потом растечься и застыть гладенькой поверхностью. Если воды/жидкости мало и имеются ввиду некие "грунтовые воды", то кратер должен был залиться водой/жидкостью и... опять таки застыть. Как же так получается?