Axiom Space та SpaceX запустять ще три місії на МКС

2-го червня Axiom Space заявила про укладення угоди зі SpaceX на три запуски Crew Dragon. З їхньою допомогою перша компанія доставить на МКС три комерційних екіпажі у складі місій Ax-2, Ax-3 та Ax-4.

За Ax-1 на Міжнародну космічну станцію полетять ще три місії від Axiom Space: Ax-2, Ax-3 та Ax-4. Всі вони використовуватимуть Crew Dragon та Falcon 9, та стануть першим кроком компанії до створення комерційної космічної станції. Credit: NASA

Перша комерційна місія Axiom на МКС, Ax-1, вже має схвалення NASA й запланована на 2022-й рік. Вона, як і три наступні, використовуватиме апарат Crew Dragon та ракету Falcon 9.

Представник Axiom Б’ю Голдер розказав видавництву SpaceNews, що найважливіший результат угоди між двома компаніями – гарантія доступу Axiom Space до «Дракону»: «Це – апарат, що показав себе в роботі і може витримати темп запусків, на який розраховує компанія». Він додав, що розширення партнерства між двома лідерами галузі – важливий крок на шляху до комерціалізації низької навколоземної орбіти.

«Axiom було засновано на баченні довгострокового комерційного освоєння космосу, – каже генеральний директор та президент компанії Майкл Суффредіні. – Ми прагнемо досягти такого майбутнього: ми організуємо перші в історії приватні місії на МКС, що прокладуть шлях для створення нами першої у світі комерційної космічної станції».

Вже відомо, що командиром в Ax-1 буде колишній астронавт NASA Майкл Лопез-Алегріа, а клієнтами – бізнесмени Ларрі Коннор й Марк Паті, а також екс-пілот та бізнесмен Ійтан Стіббе. 25-го травня також було оголошено, хто стане командиром екіпажу та пілотом Ax-2: це будуть Пеґґі Вітсон (у минулому – теж космонавт NASA) і гонщик Джон Шоффнер відповідно. Імена пасажирів Ax-2, як і склад екіпажів майбутніх місій, наразі не відомі.

За словами Axiom Space, метою Ax-1, 2, 3 і 4 є підготовка до запуску модулів приватної космічної станції та їх інтеграції з модулем МКС Гармонія. Запуск планується на 2024-й рік, а у 2028-му році, за очікуваннями компанії, Axiom Station буде готова до відстикування.

Стратегія комерціалізації низької навколоземної орбіти, що була оголошена NASA у 2019-му році, дозволяє проводити дві місії з комерційним екіпажем на МКС на рік, і збільшувати цю цифру агенція не планує.

Новий контракт зі SpaceX дозволить Axiom Space запускати місії на МКС до 2023-го року включно за умови, що компанія зможе «вибити» собі слоти для запусків у 2022-му та 2023-му роках (з Ax-1 зробити це вже вдалося). На брифінгу Суффредіні прокоментував цей момент: «Ми готові літати 2 рази на рік, але, як і решті компаній, нам доводиться змагатися за цю можливість».

В SpaceX також раді співробітництву: «Ми надзвичайно раді розширити нашу співпрацю з Axiom, щоб зробити польоти у космос доступнішими» – заявила президент та виконавчий директор SpaceX Ґвен Шотуелл.

Перед початком Ax-1 SpaceX запустить місію Inspiration4 – її заплановано на цю осінь. Командувати місією буде мільярдер Джаред Айзекман. З МКС вона, щоправда, не буде стикуватися, а замість цього 3 дні проведе на більш високій орбіті.

Більше про плани Axiom Space можна прочитати на офіційному сайті компанії.

Джерела: SpaceNews, Axiom Space.

Увійдіть, щоб читати ще 47 коментарів, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Осяйний Дарт Мол

Улыбнуло: > Холдер добавил, что расширение партнёрства между двумя лидерами отрасли – важный шаг на пути... Аксиом ещё ничего не сделали, а уже "лидер отрасли". Ну разве не мило? > целью миссий Ax-1, 2, 3 и 4 является подготовка к запуску модулей частной космической станции и их интеграции с модулем МКС Гармония. ... а к 2028-му, ... Axiom Station будет готова к отстыковке. Вполне адекватный план. Именно то о чем я и писал ранее. Гораздо проще пристроиться к существующей МКС, построить свой сегмент, а потом отстыковаться, чем строить всё на "голом месте". > В SpaceX тоже рады сотрудничеству: «Мы невероятно рады расширить своё сотрудничество с Axiom, чтобы сделать полёты в космос доступнее» Это камень в огород тех кто говорил что у Спейсов не будет спроса. Сегодня два полёта в год, когда добавят свой сегмент возрастёт и поток туристов, ну и дальше по нарастающей. На земле масса богатых людей которым нужны необычные ощущения. Полёт в космос, по моему, самое крутое из всех возможных. Так что если ты не летал - ты нищеброд :)

Чарівний Джон Інспракер

Самое главное: влияет ли увеличение числа полëтов на цену за "кресло"?

Злий Фьодор Дмітрієвіч